Το Design Lab στο Μπάγκειον | 11-13 Μαΐου 2019 | Πλατεία Ομονοίας, Αθήνα

Σειρά Διαλέξεων & Συζήτηση με θέμα «Η διδασκαλία του Design και των εκφάνσεών του στις Ελληνικές σχολές»

back to all news Σειρά Διαλέξεων & Συζήτηση με θέμα  «Η διδασκαλία του Design και των εκφάνσεών του στις Ελληνικές σχολές»
Author: Design Lab
Published:


Curator:
Μανώλης Οικονόμου - Αρχιτέκτονας, Υπεύθυνος έκδοσης / Αρχισυντάκτης Archetype.gr

Ομιλητές:
Μανώλης Αναστασάκης - Αρχιτέκτων, Διδάκτωρ στο Τμήμα εσωτερικής αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
  
Διονυσία Φράγκου - Επίκουρη Καθηγήτρια στο τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Υποψήφια Διδάκτωρ στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ

Παναγιώτης Κυράτσης - Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Βιομηχανικού Σχεδιασμού

Ζωή Γεωργιάδου - Αρχιτέκτων - Μηχανικός Ε.Μ.Π. και Διακοσμήτρια Κ.Α.Τ.Ε.Ε., Διδάκτωρ Σχολής Αρχιτεκτόνων – Μηχανικών Ε.Μ.Π

Αλέξης ΑγγελίδηςΒιομηχανικός Σχεδιαστής – Διευθυντής κλάδου Product & Design Innovation AKTO

Έλσα Χρυσοχοΐδη - Διδάκτωρ Αρχιτέκτων ΕΜΠ, Master of Science in Advanced Architectural Design, Πανεπιστήμιο Columbia Νέας Υόρκης


Ημερομηνία: Κυριακή, 12 Μαΐου 2019
Ώρα: 11.30 
Διάρκεια Εκδήλωσης: 180'

* Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι δωρεάν.
* Απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής, λόγω περιορισμένων θέσεων. 


Η δημιουργική ομάδα του Design Lab 2019, θέλοντας να προσφέρει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σχετικά με το design καθώς και τους τομείς που το αποτελούν, διοργανώνει σειρά διαλέξεων στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης, στοχεύοντας αφενός στην ανάδειξη Ελλήνων δημιουργών και του έργου τους και αφετέρου στην παρουσίαση των ανθρώπων που διδάσκουν τους αυριανούς σχεδιαστές. 

Η Κυριακή 12 Μαΐου είναι αφιερωμένη στους Ακαδημαϊκούς που διδάσκουν τους αυριανούς Σχεδιαστές στις Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές της χώρας. Μέσα από τις εισηγήσεις τους θα παρουσιάσουν τον τρόπο διδασκαλίας που ακολουθεί η κάθε σχολή αλλά και ο κάθε διδάσκοντας, απαντώντας την ίδια στιγμή σε καίρια ερωτήματα που απασχολούν σήμερα φοιτητές, καθηγητές και σχολές.

Συγκεκριμένα θα μιλήσουν Ακαδημαϊκοί από Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Εφαρμοσμένων Επαγγελμάτων, παρουσιάζοντας ένα εκπαιδευτικό πλέγμα διαφορετικών πεδίων διδασκαλίας.

Δείτε στη συνέχεια το πρόγραμμα των ομιλιών. 

Εισαγωγικό σημείωμα για τους ομιλητές:

 

Μανώλης Αναστασάκης

Ο Μανώλης Αναστασάκης είναι Αρχιτέκτων DESA και κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος DEA της Σχολής EHESS. Διδάσκει στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπου έχει διευθύνει μέχρι σήμερα περισσότερες από 40 διπλωματικές εργασίες.
Έχει μελετήσει πληθώρα ιδιωτικών και δημόσιων έργων και συμμετέχει συχνά σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς λαμβάνοντας πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων ένα Χρυσό Βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό “Public Design Competition 2011” στη Σεούλ. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ειδικευμένα περιοδικά, και έργα του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και καταλόγους αρχιτεκτονικών εκθέσεων. Επίσης, έχουν παρουσιασθεί μελέτες του σε εκθέσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Μέλος της Κριτικής Επιτροπής αξιολόγησης και απονομής των Αμερικάνικων Βραβείων Αρχιτεκτονικής (The Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design) για το 2008, “The American Architecture Awards”. Δημιουργός των Βραβείων για Διπλωματικές εργασίες Ελλήνων φοιτητών αρχιτεκτονικών σχολών, για τα έτη 2009 έως σήμερα.
Είναι συγγραφέας του βιβλίου: «Ανασχεδιάζοντας τη βιβλιοθήκη στο σχολείο: μία πρόταση για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», το οποίο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το 2003. Είναι εκδότης και διευθυντής του περιοδικού αρχιτεκτονικής και design, grad review.

 

Διονυσία Φράγκου

Η Διονυσία Φράγκου γεννήθηκε στα Σπάτα Αττικής. Από το 1997 είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, από το οποίο αποφοίτησε το 1981. Απόφοιτος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) το 1988, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Μ.Α. ΙΝΤERIOR DESIGN του De Montfort University of Leicester (1996) και υποψήφια διδάκτωρ βάσει της υπ΄αριθ. πρωτοκόλλου 4943/18/8-7-2015 απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, στον Τομέα ΙΙΙ « Αρχιτεκτονική Γλώσσα Επικοινωνία και Σχεδιασμός». 

Από το 1981 μέχρι σήμερα διδάσκει το μάθημα «Σχεδιασμός Εσωτερικού Χώρου» και «Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων» σε Χώρους Ψυχαγωγίας και Πολιτισμού, σε Παραδοσιακά Κελύφη και σε Χώρους Αναψυχής. Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus έχει συμμετάσχει σε προγράμματα ανταλλαγών καθηγητών και έχει διδάξει στα αντίστοιχα Πανεπιστήμια. Από τον Μάρτιο του 2018 είναι Ακαδημαϊκή υπεύθυνη του Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής για το προαναφερθέν πρόγραμμα. Διετέλεσε διευθύντρια του Α΄ και Γ΄ Τομέα Μαθημάτων επί σειρά ετών και είναι μέλος του Ερευνητικού Εργαστηρίου «Σχεδιασμός (design) και Αρχιτεκτονικής Εσωτερικών Χώρων» της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού.  
Επιστημονική Υπεύθυνη και συντονίστρια στο ερευνητικό πρόγραμμα του ΤΕΙ Αθήνας, «Ο χώρος στα ιδρύματα παιδικής μέριμνας στην Ελλάδα», και σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, επιστημονική Υπεύθυνη και συντονίστρια για τον σχεδιασμό σχολικών βιβλιοθηκών σε νησιά του Αιγαίου -πρόγραμμα «Ιαλυσός», τομέας ευθύνης Εύβοια και Ικαρία. Μέλος της Επιστημονικής επιτροπής του προγράμματος «Πνύκα» του ΤΕΙ Αθήνας, για την ανάπτυξη σχολικών βιβλιοθηκών στον νομό Αττικής, μέλος στο ερευνητικό πρόγραμμα «Το χρώμα: από το καμαρόσπιτο της Αττικής στο Νεοκλασικό της Αθήνας», 2005-2007 (συντονίστρια Ζ. Γεωργιάδου, μέλος Μ. Γεωργαντοπούλου) και στα προγράμματα για την Αναμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών του τμήματος Διακοσμητικής, μέσω της εργαστηριακής τεχνογνωσίας και γνωσιοθεωρίας. Χρηματοδότηση ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, με Ερευνητικό Υπεύθυνο τον Νικήτα Χιωτίνη, και μέλος της επιτροπής υλοποίησης προγράμματος στην ενέργεια του Γ΄ΚΠΣ Εφαρμοσμένη έρευνα - Επιδεικτικές εφαρμογές, με τίτλο «Εκσυγχρονισμός περιεχομένου και καινοτομίες στο πρόγραμμα σπουδών του Τμ. Διακοσμητικής του ΤΕΙ/Α». Τομέας ευθύνης Πρακτική άσκηση σπουδαστών. 
Στο συγγραφικό της έργο περιλαμβάνεται το ψηφιακό σύγγραμμα (e-book) «Χώροι γραφείων. Μια Ιστορία Αρχιτεκτονικής Εσωτερικών Χώρων», με κύρια συγγραφέα την Ζ. Γεωργιάδου και συν-συγγραφείς τους Π. Ηλία, Μ. Μοίρα, Α. Κλωνιζάκη. Έχει επίσης συμμετάσχει σε πανελλήνια και Ευρωπαϊκά συνέδρια με ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις στα πρακτικά τους και σε Διεθνή Περιοδικά με σύστημα κριτών, στις θεματικές ενότητες του Τουρισμού, της Αρχιτεκτονικής Πολιτιστικής κληρονομιάς, της Αρχιτεκτονικής Εσωτερικών Χώρων και του Ολιστικού Σχεδιασμού. 
Έχει εκπονήσει μελέτες εσωτερικών χώρων, αναπαλαιώσεων, αρχιτεκτονικές μελέτες ιδιωτικών έργων και ειδικών κτηρίων, κάποιες εκ των οποίων έχουν δημοσιευτεί σε σχετικά περιοδικά. 

 

Είπε για το θέμα συζήτησης:

Το νόημα του σχεδιασμού και η διδασκαλία του 
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα, το πλήθος των πληροφοριών, την αμφισβήτηση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο συμμετοχικός σχεδιασμός και ο επαναπροσδιορισμός των ανθρώπινων σχέσεων τροποποιούν το νόημα του σχεδιασμού και η διδασκαλία του αποκτά άλλη διάσταση.

 

Παναγιώτης Κυράτσης

Ο Δρ. Παναγιώτης Κυράτσης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Βιομηχανικών Σχεδιασμών του Ιδρύματος Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας. Είναι επικεφαλής του Εργαστηρίου CAD / CAM / CAE (www.c3.teiwm.gr) και του Κέντρου Σχεδίασης Προϊόντων και Συσκευασιών (http://cppdesign.weebly.com/).

Ολοκλήρωσε το διδακτορικό του στον τομέα των μεθόδων προσομοίωσης κατασκευής CAD από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Το 1992 αποφοίτησε από τη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα M.Sc. στην Αυτοκινητοβιομηχανία Προϊόντων και στο CAD / CAM από το Πανεπιστήμιο Cranfield - UK, το 1997 και το 1999 αντίστοιχα.

Έχει συμμετάσχει σε σειρά βιομηχανικών σχεδίων και έχει μεγάλη εμπειρία τόσο στον σχεδιασμό, όσο και στις κατασκευαστικές πτυχές της ανάπτυξης προϊόντων. Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την κατασκευή, τα συστήματα CAD / CAM / CAE, τον σχεδιασμό προϊόντων και τον βιομηχανικό σχεδιασμό.

Έχει δημοσιεύσει 17 βιβλία και περισσότερα από 90 άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και διεθνή συνέδρια. Εργάζεται ως κριτικός σε πολλά επιστημονικά περιοδικά και διαθέτει 12 βιομηχανικά σχέδια και ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας καταχωρημένο στον Ελληνικό Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

 

Είπε για το θέμα συζήτησης:

Το design, ως ολιστική διαδικασία δημιουργίας, διαμορφώνει το μέλλον. Νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες, νέα συστήματα με βασικό γνώμονα ανάπτυξης τον ανθρώπινο παράγοντα («Ο Άνθρωπος του Μέλλοντος»).

Η διάλεξη «Digital tools for Design Creativity» καταγράφει όλα τα σύγχρονα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του ο «designer του σήμερα», ο οποίος στοχεύει στη «δημιουργικότητα του αύριο». Συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στις νέες τεχνολογίες των: computational design, digital clay modelling, 3D printing και 3D scanning.

Η χρήση και εφαρμογή των νέων εργαλείων του design θα παρουσιαστεί μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης. Θα δοθεί έμφαση στη σύνδεση αυτών των εργαλείων με την έννοια της δημιουργικότητας και της ανάπτυξης νέων ιδεών και καινοτομίας.

 

Ζωή Γεωργιάδου


Είναι Καθηγήτρια στο τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Διδάκτωρ Σχολής Αρχιτεκτόνων – Μηχανικών Ε.Μ.Π., Αρχιτέκτων – Μηχανικός Ε.Μ.Π. και Διακοσμήτρια Κ.Α.Τ.Ε.Ε.

Έχει συντονίσει και συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και είναι ακαδημαϊκή υπεύθυνη του Ερευνητικού Εργαστηρίου: «Σχεδιασμός (design), Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων και Οπτικοακουστική Τεκμηρίωση», DesArDo lab, της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Υλοποιημένο έργο της έχει δημοσιευτεί σε κλαδικά περιοδικά, ενώ έχει πραγματοποιήσει δύο ατομικές και τρεις ομαδικές εκθέσεις εικαστικού έργου.
Το επιστημονικό της έργο εστιάζει στη θεωρία του Σχεδιασμού (Design) και της Αρχιτεκτονικής Εσωτερικών Χώρων, με έμφαση στην υλικότητα των κατασκευών, στα συντακτικά χαρακτηριστικά του χώρου με κοινωνιολογικές θεωρήσεις, και στη διαδικασία της προσαρμοσμένης επαναχρησιμοποίησης κτηρίων αρχιτεκτονικής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Στο συγγραφικό της έργο περιλαμβάνονται τα βιβλία «Δομικά και Διακοσμητικά Υλικά» (2005) και (2017), και το ψηφιακό σύγγραμμα «Χώροι Γραφείων» (2015), το οποίο ανέπτυξε ως κύρια συγγραφέας και υπεύθυνη του ερευνητικού έργου. Διαθέτει δημοσιεύσεις σε Επιστημονικά Περιοδικά και σε Πρακτικά Συνεδρίων, στις θεματικές ενότητες: Διατήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς και Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων, Ολιστικός σχεδιασμός, Τουρισμός και Αρχιτεκτονική Πολιτιστική Κληρονομιά, Κοινωνιολογικές και Αισθητικές προσεγγίσεις.

 

Είπε για το θέμα συζήτησης:

Τίτλος ομιλίας: Κοινωνικός Σχεδιασμός: Σχεδιάζοντας για έναν κόσμο που αλλάζει.

Ανασύροντας τη ρήση του László Moholy-Nagy ότι «το Design δεν είναι επάγγελμα, αλλά συμπεριφορά», νέες ακαδημαϊκές, κριτικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις έχουν απασχολήσει ερευνητές, θεωρητικούς και ακαδημαϊκούς δασκάλους την τελευταία δεκαετία. Μέσα από αυτές αναδύονται ή επαναδιατυπώνονται όροι και έννοιες, όπως «Κοινωνικός Σχεδιασμός» Social Design, «Συμμετοχικός Σχεδιασμός» Co-operative Design, «Ακτιβιστικός Σχεδιασμός» Design Activism, «Σχεδιασμός Μετάβασης» Transition Design.

Αν δεχτούμε τη διαπίστωση των ραγδαίων κοινωνικών αλλαγών και την παραδοχή ότι η πολιτισμική ετερότητα είναι ένα κυρίαρχο χαρακτηριστικό των σύγχρονων κοινωνιών, που ενισχύεται με τη χρήση της τεχνολογίας και την αναγκαστική ή εθελοντική μετακίνηση μεγάλων κοινωνικών ομάδων, θα πρέπει αντίστοιχα να δεχτούμε ότι οι διαδικασίες αυτές δημιουργούν συνθήκες ταχείας ανάπτυξης της πολυπολιτισμικότητας, ως κατασκευή ταυτότητας και συγκρότηση νέων συνθηκών συν-οίκισης συλλογικού ή προσωρινού χαρακτήρα. Ακόμη, ότι η διαπολιτισμική αλληλεπίδραση και οι σχέσεις των διαφορετικών ομάδων νοηματοδοτούν εκ νέου τον χώρο, εγκαθιστώντας νέες ερμηνείες και εκδοχές διαμόρφωσής του, ή εισάγοντας νέες περιοχές αποκλεισμού.

Η αναγνώριση του Design ως ανθρώπινης κατασκευής, με τον διευρυμένο ρόλο του που το συνδέει με τον πολιτισμό, την κοινωνία, την ιδεολογία, την αισθητική και την τεχνολογία, και ως αξία που δηλώνει χρόνο και τόπο, οδηγεί αντίστοιχα στην αναγνώριση ότι παίζει έναν κρίσιμο ρόλο στην κατασκευή της ταυτότητας με όρους γένους, κοινωνικής τάξης, κουλτούρας ή εθνότητας, αντιπροσωπεύει δύναμη και εξουσία, συμμετέχει στον προσδιορισμό ή την παραβίαση των ορίων και τελικά προσδιορίζει το ποιοι είμαστε, ποιοι θα θέλαμε να είμαστε και ίσως ποιοι θα έπρεπε να είμαστε.

 

Αλέξης Αγγελίδης

WORK EXPERIENCE

2012 -                              CARVING MAGAZINE, Editor / Art Director

2009 -                              AKTO COLLEGE OF ART AND DESIGN, Course Director (Since 2016), Athens. Part of the Bachelor of Arts in Product and Design Innovation course validated by Middlesex University.

2007 -                              G-FORCE BOARDS, Founder                           

2003-2007                     BIC R&D SHAVER, Senior Designer, Athens       

2000-2003                     AIMRIGHT MARKETING ONE TO ONE, Creative Director, Athens

1998-2000                     ALFRED DUNHILL (Visibility Department), Design Consultant, New York

1997                                APPLE COMPUTERS, Interface Designer, San Francisco

1997                                PUMA, Design Consultant, New York

1996                                SMART DESIGN, Product Designer, New York              

1995                                RSCG CONRAN, Design Consultant – Illustrator, London

1994                                ECCO DESIGN, Product Design Intern, New York

1993                                ISAO HOSOE DESIGN, Product Design Intern, Milan

 

AWARDS

Jan. 2007                       Design Competition for the Packaging of Olive Oil. Hellenic Ministry of Development. 2nd place winner.

Nov. 2018                      ESTIA AWARDS 2019. Interior Design & Flagship Store. Nami Restaurant. Bronze Award.

Feb. 2019                       COMMERCIAL INTERIOR AWARDS 2019. Interior Design. Nami Restaurant. Silver Award.

 

ACADEMIC BACKGROUND

1996 - 1999                   PRATT Institute. New York. Master of Industrial Design

1992 - 1995                   CENTRAL SAINT MARTINS (London Institute) BA (Hons) in Product Design

1989 - 1992                   VACALO SCHOOL OF ART, Athens. Diploma in Interior Design             

 

 

Έλσα Χρυσοχοΐδη 


Αρχιτέκτων ΕΜΠ, Ms, PhD. Αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ το 1998. Απέκτησε το πτυχίο Master of Science in advanced architectural Design το 1999 από το πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης και το διδακτορικό της από την Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ το 2011, με θέμα: «Το διάγραμμα ως νοητικό εργαλείο στις δυναμικές διαδικασίες σχεδιασμού». Η διατριβή βραβεύτηκε ως η καλύτερη του Πολυτεχνείου (Θωμαΐδειο βραβείο) για το έτος 2011
Εργάστηκε στο γραφείο Steven Holl architects στη Νέα Υόρκη, όπου συμμετείχε σε πολλούς βραβευμένους διαγωνισμούς και στη μελέτη δημοσίων κτηρίων. Από το 2001 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει συμμετάσχει και διακριθεί σε Διεθνείς και Πανελλήνιους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς. Έργα, μελέτες και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί και παρουσιαστεί σε εκθέσεις και συνέδρια στην Αθήνα και το εξωτερικό. 

Έχει διδάξει ως λέκτορας 407/80 στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ, ως Επιστημονικός Συνεργάτης στο European Master for Renewable Energy Sources του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ προετοιμάζει μαθητές και σπουδαστές για Πανελλήνιες, IB και κατατακτήριες εξετάσεις στην Αρχιτεκτονική. Διδάσκει από το 2009 ως accredited lecturer Interior Design στα προγράμματα ΒΑ και ΜΑ στη σχολή Βακαλό και είναι Υπεύθυνη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού της σχολής.

 

Είπε για το θέμα συζήτησης:

Κατά τη διδασκαλία του design στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα Interior Design του κολλεγίου Βακαλό, δίνεται έμφαση σε τρεις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Η πρώτη εστιάζει στην κατανόηση από τους σπουδαστές της επίδρασης του ανθρώπινου σώματος στον σχεδιασμό, την έννοια της χωρικότητας και την αντίληψη του χώρου, όχι μόνο ως υπόβαθρο- σκηνικό, αλλά ως πεδίο κατοίκησης και δράσης, με κέντρο τον άνθρωπο. Η δεύτερη, στη σημασία του σχεδιασμού με κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία και με παρακίνηση των ίδιων των χρηστών για την ευαισθητοποίησή τους προς αυτήν την κατεύθυνση. Η τρίτη, στη σημασία της δημιουργίας  αντικειμένων και κατασκευών σε φυσική κλίμακα και εντός πραγματικού πλαισίου παραγωγής, μέσω της εξοικείωσης και του πειραματισμού των σπουδαστών με τα διάφορα υλικά, τα εργαλεία, τα μηχανήματα και την ίδια τη διαδικασία παραγωγής. Μέσω παραδειγμάτων από εργασίες σπουδαστών εξετάζεται πώς οι ίδιοι, κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, στο πλαίσιο των τριών αυτών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων ανταποκρίνονται στα ερεθίσματα και τις συνθετικές και σχεδιαστικές αρχές, που τους προτείνονται προς διερεύνηση.

SPONSORS/PARTNERS 2019

Υπό την Αιγίδα

Product Sponsors

Χορηγοί Επικοινωνίας

Supporters

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTERS
×