Στρογγυλό Τραπέζι για το Design, με θέμα:
«Η επόμενη μέρα του design στη Ελλάδα αλλά και σε σχέση με την παγκόσμια δημιουργική κοινότητα»
Συμμετέχουν:
Zmago Novak - Ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Zavod Big, του Κέντρου Δημιουργικής Οικονομίας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (CCESEE). Επικεφαλής της μεγάλης πλατφόρμας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (BigSEE).
Δημήτρης Αντωνάκος - DEMAND FAIRS & MEDIA- Οργανωτής DESIGN LAB.
Ανδρέας Κυράνης - ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΥΡΑΝΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ- Αρχιτέκτονας, Συνιδρυτικό μέλος της ομάδας ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ και μέτοχος των ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ ΕΠΕ και ΝΕΟ ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ ΕΠΕ
Βάσω Ασφή - STUDIOLAV- Designer
Αλέξης Αγγελίδης - Βιομηχανικός Σχεδιαστής, Διευθυντής κλάδου Product & Design Innovation AKTO
Σωτήρης Λάζου - Βιομηχανικός Σχεδιαστής
Umberto Davoli - Εμπορικός σύμβουλος εμπορικών και παραγωγικών μονάδων, αποκλειστικός υπεύθυνος για τη διανομή στην Ελλάδα αρκετών αναγνωρισμένων ιταλικών εταιρειών
Τζίνα Πανταζέλου - CONVEX ΑΕΒΕ
Ημερομηνία: Δευτέρα, 13 Μαΐου 2019
Ώρα: 17.00
Διάρκεια Εκδήλωσης: 120'
* Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι δωρεάν.
* Απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής, λόγω περιορισμένων θέσεων.
Η δημιουργική ομάδα του Design Lab 2019 διοργανώνει σειρά δράσεων στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης, με στόχο μια ολιστική προσέγγιση της έννοιας του design, αλλά και σε σχέση με το πώς αυτό διαμορφώνεται στη χώρα μας, με βάση τις εγχώριες, αλλά και τις διεθνείς, συνθήκες.
Μετά τη σειρά διαλέξεων για τους Έλληνες Δημιουργούς που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11/5 και αυτή για τους Ακαδημαϊκούς που θα λάβει χώρα την Κυριακή 12/5, η Δευτέρα 13 Μαΐου συγκεντρώνει Δημιουργούς, Ακαδημαϊκούς, αλλά και Επαγγελματίες του χώρου, σε μια συζήτηση όπου θα κατατεθούν προβληματισμοί, αλλά και προτάσεις, για την επόμενη μέρα του design στη Ελλάδα, καθώς και για τη διασύνδεσή του με την παγκόσμια δημιουργική κοινότητα.
Εισαγωγικό σημείωμα για τους συμμετέχοντες στο Στρογγυλό Τραπέζι:
Zmago Novak
Ο Zmago Novak είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Zavod Big, του Κέντρου Δημιουργικής Οικονομίας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (CCESEE). Είναι επίσης επικεφαλής της μεγάλης πλατφόρμας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (BigSEE) καθώς και η κινητήρια δύναμη πίσω από πολλά διεθνή έργα, όπως τα «City of Design, «Month of Design», «Big Architecture», «Wood Icon», καθώς και το «Creative Tourism».
Η αποστολή και το πάθος του Zmago Novak είναι να εντοπίσει, να αφυπνίσει και να συνδέσει τις δημιουργικές και οικονομικές δυνατότητες της περιοχής, με στόχο να αντιμετωπίσει τις παγκόσμιες προκλήσεις. Ο Zmago πιστεύει ακράδαντα ότι αυτός είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να αυξηθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της περιοχής, να δημιουργηθούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και να προωθηθεί το νέο παγκόσμιο brand της περιοχής: "BigSEE - Where Life Is Creativity".
O Zmago έχει επιμεληθεί αμέτρητες εκδηλώσεις για αρχιτέκτονες, designers και άλλους επαγγελματίες, και προσκαλείται τακτικά ως μέλος σε εθνικές και διεθνείς κριτικές επιτροπές, σε διαγωνισμούς σχεδίασης και αρχιτεκτονικής. Ακόμα, είναι επίτιμο μέλος της Designers' Society of Slovenia και του Επιμελητηρίου Αρχιτεκτονικής και Χωροταξικού Σχεδιασμού της Σλοβενίας.
Είπε για το θέμα συζήτησης:
Πλατφόρμα Big SEE :Προκλήσεις της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
Όταν οι εμπειρογνώμονες του management μιλούν με ενθουσιασμό για αναστάτωση, εννοούν την αναστάτωση της δραστηριότητας των υπόλοιπων ανθρώπων. Όταν μιλούν για τη δημιουργικότητα, σκέφτονται άλλο ένα εργαλείο για την αύξηση των κερδών. Όταν μιλούν για τους ντόπιους, εννοούν γενιές που δεν μπορούν πλέον να ξεχωρίσουν τι είναι πραγματικό και τι είναι εικονικό.
Στη Νοτιοανατολική Ευρώπη η ζωή είναι διαφορετική. Είναι καλή. Σίγουρα όμως, μερικές φορές είναι και πολύ σκληρή. Η εκπληκτική φιλοξενία και η φτώχεια συμβαδίζουν συχνά. Υπάρχουν περισσότερα έθνη, πολιτισμοί, γλώσσες και θρησκείες από ό, τι σε οποιαδήποτε παρόμοια περιοχή. Οι άνθρωποι φαίνεται να έχουν πολλά, αλλά ταυτόχρονα και τίποτα κοινό. Αυτές οι περιπλοκές είναι τόσο απογοητευτικές όσο και απειλητικές για τη ζωή, και αυτό φαίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας. Εδώ, το να μείνεις «ζωντανός» συνδέεται άμεσα με το να είσαι δημιουργικός. Κανείς δεν το θεωρεί αναστάτωση, γιατί αυτό είναι κάτι που συμβαίνει κάθε μέρα -ζωή εμπλουτισμένη με ιδέες.
Φανταστείτε: αναμιγνύετε ένα υπέροχο μεσογειακό κλίμα, την τέχνη του αυτοσχεδιασμού, ένα συναρπαστικό μείγμα ιδεολογιών και θρησκειών, μια πολύ επιχειρηματική κουλτούρα και πολλά πάθη σε ένα δοχείο- το ανακατεύετε προσεκτικά ... και ιδού: Καλώς ήλθατε στο Big SEE! Μια περιοχή όπου οι ιδέες που εμπνέουν είναι τόσο φυσιολογικές όσο ο αέρας που αναπνέουμε, και το να είσαι ντόπιος σημαίνει να ξέρεις πού ανήκεις- στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου η Ζωή είναι Δημιουργικότητα.
Το BIG SEE είναι η νεότερη, πιο πρόσφατη και πιο έξυπνη αναδυόμενη πλατφόρμα κάτω από την ομπρέλα BIG. Το SEE είναι η Νοτιοανατολική Ευρώπη. Και συγκεντρώνει 19 χώρες και 350 εκατομμύρια ανθρώπους σε αυτό που νιώθουμε, ισχυριζόμαστε και αναφωνούμε ότι είναι η πιο συναρπαστική και πιο δημιουργική περιοχή στον κόσμο.
Ανδρέας Κυράνης
Ο Ανδρέας Κυράνης γεννήθηκε το 1956, και το 1979 τελείωσε την Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ. Από το 1977 συμμετείχε στη σύσταση του Κατοικείν. Το Κατοικείν υπήρξε μια ελληνική εταιρεία στον χώρο κυρίως της επιπλοποιίας, που σχεδίαζε, παρήγαγε και διέθετε τα προϊόντα του αποκλειστικά από ένα δικό του πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων. Την παραγωγή των προϊόντων στήριζαν οι 4 παραγωγικές μονάδες των εταίρων της, η ΠΙΤΤΑΣ, η KYRANIS FACTORY, η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ του Β. Οικονόμου και η ΛΥΟΧΩΡΟΣ του Γ. Χαϊδόπουλου. Το 1997 η ΝΕΟΣΕΤ αποκτά το 52% των μετοχών του Κατοικείν. Το 1999, ο Ανδρέας Κυράνης αποχωρεί από το Κατοικείν και ασχολείται έως και σήμερα με την ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΥΡΑΝΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ (www.kyranis.gr).
Είπε για το θέμα συζήτησης:
Η επόμενη μέρα του design στην Ελλάδα και τον κόσμο
Ζούμε σε μια ριζικά μεταβατική εποχή. Σε μια εποχή συνολικής κατεδάφισης των πάντων υπέρ κάποιου πλουμιστού και θολού "νέου" που επίκειται, με φαντασιακή προμετωπίδα το διεθνές Τεχνοσύστημα. Αυτή την περίοδο θα τη διαβούμε ή ατομικά υποταγμένοι ή από κοινού ως αυθυπόστατες ιστορικές συλλογικές οντότητες που διαθέτουν τα προσόντα για μια αυθεντικά δική τους στρατηγική.
Οι σκέψεις που θα σας διατυπώσω συνιστούν κυρίως προϊόν εμπειρίας εμπλοκής μου με τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη διάθεση προϊόντων και κτισμάτων για 40 και πλέον χρόνια. Στην εποχή μας εκτιμώ πως το design θα επαναπροσδιοριστεί ριζικά. Τη θέση του τυπικού μαζικού προϊόντος θα πάρει ένα σύγχρονο κατά παραγγελία προϊόν, "ένα κοστούμι στα μέτρα μας στον ράφτη μας", προϊόν ψηφιακής τεχνολογίας + χειροτεχνίας, ενός digital + crafting. Σε μια τέτοια νέα στρατηγική κατεύθυνση, η πιο νέα ψηφιακή κατασκευαστική και επικοινωνιακή τεχνολογία θα επιχειρήσει να επανασυμφιλιωθεί με την ιστορική λαϊκή τεχνογνωσία, τη γνώση αιώνων και γενεών, τη μαστορική. Στη θέση τής "από τα πάνω" παγκοσμιότητας του αφηρημένου, ο πλανήτης και οι κοινωνίες, προκειμένου να επιβιώσουν, θα επανεκτιμήσουν την αξία της τοπικότητας στα πλαίσια μιας "από τα κάτω" οικουμενικότητας του συγκεκριμένου.
Βάσω Ασφή
Πίσω από το STUDIOLAV βρίσκονται ο Λουκάς Αγγέλου και η Βάσω Ασφή. H αφηγηματικότητα αποτελεί κεντρικό στοιχείο της δουλειάς τους, που συχνά επικεντρώνεται στη συναισθηματική σύνδεση μεταξύ ανθρώπου και αντικειμένου. Αντλούν έμπνευση τόσο από την παράδοση όσο και από τη σύγχρονη πραγματικότητα, ενώ έχουν αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με τη χρήση και την εφαρμογή των μοτίβων.
Το STUDIOLAV ασχολείται με τον σχεδιασμό προϊόντων, εσωτερικών χώρων και τρισδιάστατων κατασκευών, ενώ ήταν υποψήφιο στα διεθνή βραβεία EDIDA 2013, στην κατηγορία Young Talent Designer of the Year και φιναλίστ για το βραβείο BIO23 Design Biennial Award, Ljubljana 2012.
Είπε για το θέμα συζήτησης:
Design, μια διεθνής γλώσσα
Σε μια εποχή όπου οι τάσεις αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα και τα social media δημιουργούν μια παγκόσμια αισθητική, το design αποτελεί μια διεθνή γλώσσα επικοινωνίας. Οι σχεδιαστές πλέον δεν περιορίζονται γεωγραφικά, τόσο στις συνεργασίες τους όσο και στην έρευνά τους. Ενώ οι σχεδιαστές μπορεί να δανείζονται στοιχεία από την εκάστοτε κουλτούρα, τα μεταφράζουν με τέτοιο τρόπο, ώστε το τελικό προϊόν να μπορεί να έχει παγκόσμια απήχηση.”
Αλέξης Αγγελίδης
2012 - CARVING MAGAZINE, Editor / Art Director
2009 AKTO COLLEGE OF ART AND DESIGN, Course Director (Since 2016), Athens
Part of the Bachelor of Arts in Product and Design Innovation course validated by Middlesex University.
2007 G-FORCE BOARDS, Founder
2003-2007 BIC R&D SHAVER, Senior Designer, Athens
2000-2003 AIMRIGHT MARKETING ONE TO ONE, Creative Director, Athens
1998-2000 ALFRED DUNHILL (Visibility Department), Design Consultant, New York
1997 APPLE COMPUTERS, Interface Designer, San Francisco
1997 PUMA, Design Consultant, New York
1996 SMART DESIGN, Product Designer, New York
1995 RSCG CONRAN, Design Consultant – Illustrator, London
1994 ECCO DESIGN, Product Design Intern, New York
1993 ISAO HOSOE DESIGN, Product Design Intern, Milan
AWARDS
Jan. 2007 Design Competition for the Packaging of Olive Oil. Hellenic Ministry of Development
2nd place winner.
Nov. 2018 ESTIA AWARDS 2019. Interior Design & Flagship Store. Nami Restaurant.
Bronze Award.
Feb. 2019 COMMERCIAL INTERIOR AWARDS 2019. Interior Design. Nami Restaurant.
Silver Award.
ACADEMIC BACKGROUND
1996 - 1999 PRATT Institute. New York
Master of Industrial Design
1992 - 1995 CENTRAL SAINT MARTINS (London Institute)
BA (Hons) in Product Design
1989 - 1992 VACALO SCHOOL OF ART, Athens
Diploma in Interior Design
Σωτήρης Λάζου
Ο Σωτήρης Λάζου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965. Σπούδασε στα ΤΕΙ της Αθήνας στο τμήμα της Αρχιτεκτονικής Εσωτερικού χώρου, και Βιομηχανικό Σχεδιασμό (MA) στο Μιλάνο το 1991, στη διάσημη DOMUS ACADEMY, δίπλα στους ANDREA BRANZI ISAO HOSOE, ENZO MANZINI, ANDONIO CITTERIO κ.α.
Από το 1992 σχεδιάζει έπιπλα και αντικείμενα για πολλές ελληνικές εταιρείες, όπως: Βαράγκης ΑΕΒΕ, ΝΕΟΣΕΤ, ΝΕΟΚΑΤΟΙΚΕΙΝ, CONVEX, fleriana, MOD PLUS, Candia Strom, DE CODE, al2 κ.α. Έχει λάβει μέρος σε πολλές Εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (IMM COLOGNE, 100% design και Salone Del Mobile). Έχει διδάξει στα ΤΕΙ της Αθήνας και στο Ιδ. Κολλέγιο Τεχνών ΑΚΤΟ.
Οι δημιουργίες του έχουν λάβει διεθνή αναγνώριση. Το τραπεζάκι COSMOS που σχεδίασε, απέσπασε το βραβείο GOOD DESIGN AWARD 2008 (αναγνωρισμένου κύρους διεθνές βραβείο για νέα πρωτότυπα προϊόντα). Ο Σωτήρης Λάζου είναι μέλος του ελληνικού σχεδιαστικού γκρουπ “SCHEMATA”, που ιδρύθηκε το 2003. Έργα του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.
Umberto Davoli
Ο Umberto Davoli γεννήθηκε στην Ιταλία, όπου σπούδασε και εργάστηκε για δέκα χρόνια. Εξειδικευμένος στη διοίκηση επιχειρήσεων με κατεύθυνση στο marketing και την τεχνική της διανομής, έχει αναλάβει την εμπορική διεύθυνση σε διάφορες ιταλικές εταιρείες: Normalien - Gruppo Pasotti - Bolzacchin Plast.
Τα τελευταία είκοσι χρόνια εδρεύει στην Ελλάδα, όπου έχει συμμετάσχει στην ίδρυση και δημιουργία κάποιων επιχειρήσεων, όπως IMS Hellas - ZIRAS Office Solution - al2. Ασχολείται ως εμπορικός σύμβουλος για διάφορες εμπορικές και παραγωγικές μονάδες, και ταυτόχρονα ελέγχει κατ΄ αποκλειστικότητα τη διανομή στην Ελλάδα για πάνω από δέκα ιταλικές αναγνωρισμένες εταιρείες: DVO- Emmegi- Ares Line- Softline κλπ.
Τζίνα Πανταζέλου
Η Τζίνα Πανταζέλου εκπροσωπεί την εταιρεία Convex ΑΕΒΕ, μια καθαρά Ελληνική εταιρεία, που η κύρια δραστηριότητά της είναι η Σχεδίαση, Παραγωγή και Διανομή Μεταλλικών Λαβών και Αξεσουάρ για εσωτερική ή εξωτερική χρήση.
Η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο, έχοντας φτάσει το 50% του συνολικού κύκλου εργασιών των πωλήσεών της. Σήμερα η Convex εξάγει σε περισσότερες από 20 χώρες μέσω τοπικών διανομέων, αντιπροσώπων και κατασκευαστών πόρτας. Ο σημαντικότερος στόχος της εταιρείας είναι να επεκτείνει το διεθνές δίκτυο πωλήσεών της.
Η Convex συνεχώς επενδύει στον σχεδιασμό των προϊόντων της. Από το 2011, άρχισε να συνεργάζεται με διεθνώς βραβευμένους σχεδιαστές δημιουργώντας μια σειρά χειρολαβών για πόρτες, η οποία είναι πραγματικά μοναδική. Επιπλέον, η εταιρεία κέρδισε το βραβείο "RED DOT DESIGN" το 2013, για το μοντέλο της, 2055.
Designers που έχουν σχεδιάσει για την Convex: Γιάννης Γεωργαράς, Σωτήρης Λάζου, Γιάννης Γκίκας, Ανδρέας Κυράνης, Χριστίνα Περδικάκη, Teseo Berghella, Oleg Suzdalev. Η εταιρεία δηλώνει: “Εμμονή μας ο σχεδιασμός νέων προϊόντων. Βρισκόμαστε σε συνεχή αναζήτηση ταλαντούχων σχεδιαστών για να συνεργαστούμε, καθώς με αυτόν τον τρόπο δίνονται ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους και εξασφαλίζεται το αισθητικό αποτέλεσμα των προϊόντων. Η σύλληψη ενός νέου σχεδίου το οποίο δεν θα θυσιάζει χρηστικότητα, μπορεί να είναι μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Αποστολή μας είναι η ανάδυση του Ελληνικού σχεδιαστικού πνεύματος μέσα από την παραγωγική μας ενότητα, και η διάδοσή του στον κόσμο. H εταιρεία έχει σκοπό στο άμεσο μέλλον να προχωρήσει σε ανακοίνωση ανοιχτού διαγωνισμού νέων σχεδιαστών, για την επιλογή νέων προϊόντων”.