Α Π Ο Λ Ο Γ Ι Σ Μ Ο Σ
Τρίτη και… καλύτερη
Πιο σύγχρονο, ανατρεπτικό και παρεμβατικό από κάθε προηγούμενη φορά, με πλούσιο περιεχόμενο και αντιπροσωπευτικές συμμετοχές από κάθε κλάδο του design και με περισσότερους από 18.000 επισκέπτες συνολικά, το Design Lab 2011, το οποίο διοργανώθηκε από τις 6 ως τις 8 Μαΐου Φεβρουαρίου στον ατμοσφαιρικό χώρο της «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι υπήρξε από κάθε άποψη επιτυχημένο.
Περιηγηθείτε στο Design Lab 2011 πατώντας εδώ
Μεταφέροντας στις σύγχρονες συνθήκες την εμπειρία από τις δύο προηγούμενες διοργανώσεις του και εφαρμόζοντας για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη κλίμακα την πρωτοποριακή πρόταση εκθεσιακής προβολής που έχει τον τελευταίο χρόνο αναπτύξει, το Design Lab 2011 ξεχώρισε για το πλήθος και την ποιοτική σύνθεση τόσο των εκθεμάτων όσο και των επισκεπτών του. Δικαίωσε τον χαρακτηρισμό «εργαστήρι εφαρμοσμένης δημιουργικότητας» και την προσδοκία των διοργανωτών του να αποτελέσει ένα αληθινό ορόσημο των εξελίξεων στο χώρο του design. Πέτυχε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του πιο δυναμικού τμήματος των αρχιτεκτόνων και διακοσμητών της Ελλάδας, συστήνοντάς τους καινοτόμα υλικά και λύσεις για κάθε νέο τους έργο και ταυτόχρονα συμβάλλοντας ουσιαστικά ως καταλύτης στο ξεκίνημα νέων συνεργασιών.
Η φετινή διοργάνωση αναπτύχθηκε στον εξωτερικό χώρο και σε τέσσερις διαφορετικές αίθουσες της «Τεχνόπολις» («ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ», «ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ», «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ» και «ΤΑΚΗΣ ΠΑΠΑΤΣΩΝΗΣ»), με τις δύο τελευταίες εξ αυτών να συμβάλλουν στη δημιουργία μίας εντελώς ιδιαίτερης, υποβλητικής ατμόσφαιρας –με τα υποβλητικά στόμια των πέτρινων παλιών φούρνων του φωταερίου και τα λοιπά ενθυμήματα της βιομηχανικής περιόδου να δίνουν τον τόνο.
Οι διατεταγμένες γύρω από το εμβληματικό πέτρινο φουγάρο συνθέσεις του Design Museum μαγνήτιζαν το βλέμμα κάθε επισκέπτη που περνούσε το κατώφλι της εισόδου. Χρησιμοποιώντας ως βάση μπούστα από πολυεστέρα σε λευκό χρώμα, στηριγμένα πάνω σε μεταλλική βάση (προσφορά της εταιρείας Indeco) δέκα καλλιτέχνες επιστράτευσαν τη φαντασία τους και μία ευρεία γκάμα υλικών προκειμένου να δημιουργήσουν ισάριθμες εντυπωσιακές σε όψη συνθέσεις –με ακέφαλες χορεύτριες, βασίλισσες που αγαπούν τα ρόδα, Αφρικανές ιθαγενείς και γυναίκες-ρομπότ να συγκροτούν έναν πολύχρωμο σουρεαλιστικό θίασο.
Τα διατεταγμένα σε ολόκληρο τον υπόλοιπο περιβάλλοντα χώρο έργα της έκθεσης «Γίνε εσύ ο Δημιουργός» –στην πλειοψηφία τους συντεθειμένα από ανακυκλώσιμα, ταπεινά υλικά ή απομεινάρια μηχανών- συμπλήρωναν τη διάχυτη αίσθηση πως ο επισκέπτης μπορούσε εδώ στ’ αλήθεια να δει ένα πανόραμα της σύγχρονης δημιουργίας. Να αλληλεπιδράσει μαζί του, να το εντάξει στη ζωή του.
Το «χωριό» του Design με τις αυτόνομες γειτονιές του (Graphic Design, Industrial Design, Fashion Design κ.α.) και τα ενημερωτικά ταμπλό που αντιστοιχούσαν σε καθεμιά τους προσέφερε στον επισκέπτη μία συνοπτική εισαγωγική εικόνα για τον τρόπο με το οποίο το design επηρεάζει και διαμορφώνει την καθημερινή ζωή.
Η εμπορική έκθεση που αναπτύχθηκε στις τέσσερις αίθουσες της «Τεχνόπολις» ξεχώρισε για την ποικιλία, τη λειτουργική αξιοπιστία και την ευρηματικότητα των καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που παρουσιάστηκαν στους τομείς:
- Υλικών Αρχιτεκτονικής και Διακόσμησης
- Ειδών Μπάνιου
- Αρχιτεκτονικού και Διακοσμητικού Φωτισμού
- Επίπλων (οικιακών και επαγγελματικών)
- Επίπλων Κουζίνας
- Υπηρεσιών design (Μελέτη – Σχεδίαση - Διακόσμηση χώρων, Αρχιτεκτονική Τοπίου, Μελέτη Φωτισμού, Βιομηχανικός Σχεδιασμός κ.ο.κ.)
- Αρχιτεκτονικών και Διακοσμητικών Υλικών για Εξωτερικούς Χώρους
- Συστήματα Αρχιτεκτονικής Κήπων
Απ’ όσα οι ίδιοι οι εκθέτες, οι οποίοι συμμετείχαν στο Design Lab 2011 δήλωναν, και παρά τη δύσκολη από κάθε άποψη περίοδο της αγοράς και της οικονομίας, παρουσιάστηκε αυξημένο εμπορικό ενδιαφέρον για cost effective, καινοτόμες λύσεις και υλικά από την πλευρά των επαγγελματιών αρχιτεκτόνων και διακοσμητών που επισκέφθηκαν την έκθεση.
Ειδικό ενδιαφέρον για μια σειρά προϊόντα και υπηρεσίες επέδειξαν επίσης επαγγελματίες από τους χώρους του retail business, των ξενοδοχείων και των καταστημάτων εστίασης, οι οποίοι καλύτερα από πολλούς κατανοούν πως ακόμα και σε συνθήκες σαν τις σημερινές, η εικόνα που εκπέμπει ένας χώρος έχει τη δική της σημασία και αξία.
Π Ρ Ο Β Ο Λ Η E V E N T
PORTALS: news247.gr, inews.gr, athensvoice.gr, ozonweb.gr, alfavita.gr, culturenow.gr, naro.gr, troktiko.eu, odepapeilive.blogspot.com, newsbeast.gr, mykosmos.gr, neolaia.gr, inews.gr, feedmenews.gr, palo.gr, newpost.gr, onair24.gr, newskosmos.gr, athinorama.gr, design-district.gr, exponet.gr, profilnet.gr, patrinorama.gr, cityofathens.gr, fashionfreaks.gr, neowind.gr, xrimatistirio.gr, mygazi.gr, blog.brandsgalaxy.gr, troktiko-blog.blogspot.com, gossipgirl.gr, athensvoice.gr, nea.com.gr, lay-out.gr, e-go.gr, palo.gr, ellas24.gr, vimeo.com, athina.tv, mypireaus.gr, nooz.gr, enews.kafeneio.info, greek-radar.gr, newsbomb.gr, star.gr, parapolitika.gr, unidentifiedlifestyle.com, skai.gr, go-out.gr, athensmagazine.gr, artandlife.gr, newsport.gr, artaz.gr, 1100.gr, culturenow.gr, menslounge.gr, design-destrict.gr, artandlife.gr, protothema.gr, roufianos.com, tsiliadoros.blogspot.com, 1100.gr, newsitnow.gr, akous.gr, buildnet.gr, kozaro.com, alfavita.gr, velvet.fm, newsport.gr, inews.gr, doctv.gr, eurovision.fm, kazam.gr, neemo.gr, naro.gr, mykosmos.gr, palo.gr, ozonweb.com, athina.tv, issuu.com, design-district.gr
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ: Περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ (Μάιος 2011), Περιοδικό CosyHome, Περιοδικό Δομές (Μαρτιος 2011), Περιοδικό Hotelier